پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261579
در شهرستان فارسان اراضي ملي 100 درصد سند مالکيت دارند
تاریخ انتشار : 1401/07/30
نمایش : 667
مديرکل ثبت‌اسناد و املاک استان در سفر به شهرستان فارسان از تهيه سند براي اراضي کشاورزي در شهرهاي جونقان چليچه و روستاي راستاب خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي‌اصغر سليمان، مديرکل ثبت‌اسناد و املاک استان در سفر به شهرستان فارسان گفت: ازجمله مسائلي که بررسي شد مسائل شهرستان فارسان در خصوص صدور اسناد و مدارک اراضي کشاورزي همان‌طور که مقام معظم رهبري فرمودند که بحث هويت بخشي از اهم واجبات است.

وي در ادامه افزود: در خصوص اراضي کشاورزي از چند روستا و شهرها که در جريان کارشان هستيم ازجمله شهر جونقان و روستاي راستاب و شهر چليچه که شرکت‌هاي مشاور در اين خصوص کارهايي که انجام داده‌اند را به نوبت پيگيري مي‌کنند انشاالله به‌زودي پرونده‌ها پس از تکميل از طرف جهاد کشاورزي به اداره ثبت منجر به تائيد سند مالکيت مي‌شود.

سليمان خاطرنشان کرد: در شهرستان فارسان اراضي ملي ما 100 درصد تثبيت‌شده و سند مالکيت دارند و در بحث قانون ساماندهي که صدور سند مالکيت شهرهاي زير 25 هزار نفر و همچنين روستاها هست به‌روز انجام مي‌شود هر روز که پرونده‌اي باشد و به اداره ثبت ارسال شود در هيئت‌ها مطرح و در نهايت صدور رأي و منجر به صدور سند مي‌شود در قانون تعيين تکليف هم همين‌طور اراضي که مشمول اين قانون هستند و مردم پرونده تشکيل مي‌دهند آن پرونده‌ها هم منجر به نتيجه خواهد شد.

مديرکل ثبت‌اسناد و املاک استان تصريح کرد: مورد ديگر اينکه قبلاً حدنصاب اراضي کشاورزي و باغ‌ها 5/2 هکتار و 5 هکتار بود تفسير جديد در کميسيون که در مجموع امور کشاورزي، امور اراضي و منابع طبيعي تشکيل‌شده اين بود که قانون 21/11/85 تصويب‌شده و عطف به ما سبق نخواهد شد.
 
وي اظهار داشت: اراضي کشاورزي و باغات که قبل 85 به‌صورت اين قطعات بوده مي‌توانند تقاضا دهند و ثبت‌نام کنند تا انشا الله با پاسخ مثبت جهاد کشاورزي در هيئت مطرح شود و منجر به صدور سند مالکيت شود.

همچنين در اين سفر ابراهيم جعفري به عنوان ريس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فارسان منصوب شد
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html